Levende Loes op Reis – Edinburgh

Vandaag een bijzondere editie van Levende Loes, namelijk weer een reiseditie. Afgelopen week was ik naar Edinburgh, Schotland en vandaag laat ik jullie zien wat ik daar allemaal gedaan heb! Het zijn zowel camera- als iPhonefoto’s door elkaar, vandaar het kwaliteitsverschil soms. Hopelijk vind je deze editie leuk, kijk je mee?

Zaterdag

Zaterdagochtend stonden we al rond vijf uur op, omdat we op tijd weer op het vliegveld moesten zijn. Ik kroelde nog even met Harry, wat zo’n lekker momentje is in de ochtend.

Uiteindelijk waren we vroeg op Schiphol en hadden we geen last van de voorspelde vakantiedrukte. We hadden dus nog alle tijd en ontbeten lekker met poffertjes. Vast een waarschuwing: je gaat heel veel (en niet al te gezond) eten voorbij zien komen in dit dagboek.

Ook kochten we allebei een boek voor de reis en ik ging voor een schrijver die ik nog niet kende. Uiteindelijk was het een superspannend boek, goede keuze dus!

Aangezien we toch nog even moesten wachten, ging ik koffie halen bij Starbucks, Ze hebben nu zulke leuke mokken! Ik vind vooral die met de flamingo heel leuk.

En daar gingen we dan! Het regende toen we vertrokken, maar boven de wolken was het natuurlijk heerlijk zonnig. We waren uiteindelijk lekker op tijd in de stad en konden ook meteen inchecken in het hotel, wat heel fijn was.

Op zaterdag deden we niet veel bijzonders, behalve rondslenteren door de stad (en een dutje ’s middags, want we waren hartstikke moe!) en wat boodschapjes. Ik sloeg vast een voorraadje in van deze thee: want die is echt heerlijk!

’s Avonds gingen we wat eten bij Wagamama. Ik wilde al een tijd eens eten bij deze tent en toen we het tegen kwamen in Edinburgh, leek het ons een goed idee! Ik ging voor deze noodles en die waren super lekker.

Als toetje aten we nog deze witte chocoladetaart met gember. Een hele bijzondere combi, maar wel ontzettend lekker!

Na onze eerste, lange, dag, ploften we op de bank in het hotel. Uiteindelijk hebben we super veel gelopen (en weinig geslapen die nacht haha!), dus we waren aardig moe.

Zondag

Zondag was de eerste volle dag die we hadden in de stad en aangezien ze droog weer hielden, besloten we een stuk te gaan wandelen. We beklommen onder andere Arthur’s Seat, wat je hier ziet.

Dit was het uitzicht vanaf daar. Ook al ziet het er op de panoramafoto niet zo mooi uit, je kon heel goed over de hele stad heen kijken!

Ook gingen we naar Calton Hill, nog een heuvel middenin de stad. Vanaf hier had je weer een heel ander uitzicht. Deze foto is een beetje vlekkerig trouwens, omdat het begon te regenen en mijn lens vies werd.

De rest van de dag wandelden we door de stad en bezochten we onder andere de Princess Street Gardens. Ik ga nog een artikel delen met dingen die je zeker moet doen wanneer je in Edinburgh bent, dus dat kunnen jullie nog verwachten.

Maandag

Maandag wilden we naar het kasteel en een Whiskey-tour doen, maar we begonnen met een bezoekje aan St. Giles Cathedral.

Dit zijn een aantal van de foto’s van ons bezoekje aan Edinburgh Castle. Het kasteel is ontzettend mooi en heel zichtbaar in de stad, dus zeker het bezoeken waard. De dag dat wij gingen, was het helaas ontzettend druk.. Het is dus wel een must-see, maar de drukte verpestte onze ervaring wel een beetje..

Na het kasteel gingen we naar de ‘Scottish Whiskey Experience’ waar we een tour deden en ook whiskey proefden. Ik houd niet van whiskey, maar dit bezoekje was wel ontzettend leuk en leerzaam!

Na ons ‘dagprogramma’ gingen we terug naar het hotel, waar we Irn Bru dronken. Dit is een typisch schots drankje, dus dat moest wel even geproefd worden natuurlijk. Het is echt mierzoet, maar wel lekker.

Het hotel had een bad, dus daar moest ik ook even goed gebruik van maken natuurlijk. Deze vakantie stond namelijk ook in het teken van ontspannen, vooral omdat het Kenny’s enige vakantie was. We hebben dus ook lekker veel gelezen en genoten van de rust!

Dinsdag

Dinsdag gingen we op tijd op pad om met de bus naar een dorpje buiten de stad te gaan. Hier staat Roslyn Chapel namelijk, een hele mooie kapel. Ik wilde deze graag bezoeken en aan Kenny laten zien, ik was er zelf al wel eens geweest, en met de bus stonden we er in een uurtje. Het was ook heerlijk zonnig!

Na de kapel gingen we eten in een plaatselijke tearoom. Het was echt een heel ouderwets zaakje, maar wel heel erg leuk. En ze hadden er heerlijke, verse soep!

’s Avonds gingen we uit eten, dus ik trok dit mooie nieuwe jurkje van River Woods aan. Je kan het hier niet goed zien, maar het is eigenlijk een simpel strak donkerblauw jurkje, met een kanten jurkje erover heen.

We gingen dus uit eten en dit zijn een aantal van de gerechten! We hebben echt ontzettend lekker gegeten en een hele leuke avond gehad.

Woensdag

Woensdag begonnen we rustig aan en gingen we eten bij een tentje in de buurt van ons hotel. Ik ging voor een verse kipburger, wat heel lekker was.

In de middag bezochten we Surgeon’s Hall, een museum over de historie van de chirurgie. Vooral voor Kenny (als co-assistent) heel leuk natuurlijk, maar ik vond het ook een heel tof museum!

We liepen ook even langs the Elephant House, waar JK Rowling het begin van het eerste Harry Potter boek heeft geschreven. Ik vond het leuk om hier even langs te gaan, maar heel bijzonder is het niet natuurlijk.

Rond ‘tea-time’ gingen we bij een patisserie zitten, waar we een heerlijk taartje aten. De Britten zijn echt ontzettend goed in alles wat te maken heeft met bakken en zoetigheden, dus dit smaakte heel goed!

Ook kochten we allebei een mooie souvenir: een tartan sjaal. Schotland staat natuurlijk bekend om de ruit en we vonden dit wel een mooie souvenir. Ik ging voor een heel mooi exemplaar met (donker)blauw en een soort licht roze/rode tint.

Donderdag

Donderdag was alweer onze laatste volle dag in de stad! We gingen dus de laatste dingetjes doen die we nog graag wilden. Ik trok mijn nieuwe trui van River Woods aan, die perfect was voor dit weer, omdat ‘ie niet te warm is.

We gingen lekker brunchen en ik ging voor de pannenkoeken met vruchten. Altijd een goede keuze! En een lekkere koffie erbij natuurlijk.

We bezochten na onze brunch het National Museum of Scotland. Het was nogal een chaotisch museum en vooral heel leuk voor kinderen hadden we het idee. Het was wel leuk om even doorheen te lopen en aangezien het toch gratis was, was het zeker geen verspilde middag.

Al heel de week zag ik deze kerstwinkel en donderdag gingen we eindelijk even binnen. Heel deze winkel stond in het teken van kerstmis en ze zeiden zelfs ‘merry christmas’ als je weg ging, haha. Wel heel erg leuk!

’s Avonds aten we bij het Hard Rock cafe en aangezien ze daar ook hele lekkere cocktails hebben, dronken we die ook natuurlijk.

Ik ging voor de zalm, wat ik eigenlijk altijd neem bij het Hard Rock cafe! Hij smaakt altijd goed en ik heb ‘m inmiddels al op allerlei plekken op de wereld geproefd, haha.

Vrijdag

Vrijdag was de dag dat we terug vlogen naar huis. We hadden wel nog een groot deel van de dag, dus besloten naar Leith te gaan, een dorpje net buiten het centrum van Edinburgh. Het was heel vies weer, dus echt een groot succes was het niet, maar we hebben wel nog lekker een eindje gewandeld.

Ook aten en dronken we nog wat bij een plaatselijk restaurantje, voor we weer terug gingen naar het hotel om onze bagage te halen. Uiteindelijk waren we heel vroeg op het vliegveld, maar door de regen was er toch niet veel meer te doen. Uiteindelijk waren we pas rond 1 uur ’s nachts thuis.

Dat was onze vakantie in Edinburgh! We hebben ontzettend genoten en een hele fijne vakantie gehad. Ik ga nog een artikel schrijven over welke plekken je zeker moet bezoeken in de stad en ook waar je het beste kan eten/drinken. Deze artikelen komen pas over een tijdje. Ik hoop dat jullie het dagboek leuk vonden! Zijn jullie wel eens in Edinburgh geweest?

Misschien vind je dit ook leuk?

Wat vond je van dit artikel? Laat het weten in een reactie!

28 Reacties op "Levende Loes op Reis – Edinburgh"

Abonneren op
avatar
Donna
Gast

Ahhhhhh! Zo’n leuke week! Lekker eten allemaal, daar hou ik zo van op vakantie! Ik vind je jurk van River Island echt prachtig!

Susan

Oh het ziet er echt super leuk uit <3 Echt heel tof 🙂 Hardrock café is trouwens meeeega lekker. Ik neem altijd een burger daar haha, met extra veel cheddar kaas..

Sija
Gast

Wat een leuke foto’s! Edinburgh lijkt me geweldig. Wat een heerlijk eten allemaal <3

Evelyn

Wauw, wat ziet Edinburgh er prachtig uit! En wat fijn dat je zo genoten hebt!

Tineke
Gast

Wauw, geweldig artikel Loes! Ziet er uit als een geweldige vakantie.

Marloes

Ik ben nog nooit in Edinburgh geweest, maar het ziet er uit als een hele mooie stad! Ik ben benieuwd naar je andere artikel erover 🙂

Robin
Gast

Ik vond Edinburgh zooo geweldig en wil er graag terug naar toe, zo’n mooie stad! Die kerstwinkels vond ik zo grappig haha, ben er alleen niet binnen geweest.

Babs

Wat een leuke week heb je gehad. die kastelen musea en dat lekkere eten.. ben stiekem best jaloers 😉
Mooie sjaal en zeker een heel praktisch en mooi souvenir waar je zeker wat aan hebt, staat je leuk!

Romy
Gast

Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Leuke dingen om te zien, lekker eten, samen genieten én ontspannen…beter wordt het niet 🙂 Wat fijn dat jullie zo hebben genoten. En die jurk van River Woods staat je echt prachtig!

Rebecca

Oh wat ontzettend leeeuk! Volgens mij is het erg aan te raden om daar eens heen te gaan..

Sarah Hoste
Gast

Aw, die foto met Harry helemaal in het begin is zo lief 🙂 En wat een leuke periode hebben jullie gehad! Ik ben zelf nog nooit in Edinburgh geweest dus het was plezant om op deze manier wat meer te weten te komen over de plaats!

Marloes - GLAMOURMOES

Ah dat ziet er allemaal wel super leuk uit! En qua weer ga je natuurlijk niet voor de zon naar Schotland. Dat kasteel doet me een beetje denken aan Harry Potter

trackback

[…] sliepen Kenny en ik uit, aangezien we pas laat terug kwamen van onze vakantie in Edinburgh. We waren nog bij mijn ouders en gingen ’s middags gezellig met ze lunchen bij Colins in […]

[…] Zo heb je een leuke herinnering aan je vakantie en kun je het ook blijven gebruiken. Afgelopen vakantie in Edinburgh kocht ik bijvoorbeeld deze bovenstaande tartan sjaal. Van deze sjaal zal ik deze winter veel […]

[…] jullie misschien wel weten, ben ik afgelopen zomer op een stedentrip naar Edinburgh geweest. Aangezien ik dit een ontzettend leuke stad vond, deel ik vandaag een aantal van mijn […]

trackback

[…] zomer was ik op stedentrip naar Edinburgh! Behalve dat de stad ontzettend leuk was, ik maakte al een artikel met plekken […]