Levende Loes op Reis – Aruba

Vorige week was er een iets kortere ‘Levende Loes’, omdat ik die donderdag naar Aruba vloog. Deze week zien jullie daar een verslag van! Ik ging naar Aruba om Kenny op te zoeken en het was ontzettend fijn om hem weer te zien. En wat een prachtig eiland! Ik heb een heleboel foto’s gemaakt en een aantal daarvan wil ik graag met jullie delen. Kijk snel verder!

Donderdag

Op donderdagochtend ging  de wekker behoorlijk vroeg, want we wilde rond half zes in de auto zitten, dat ben ik niet gewend! Ik had ook niet erg lekker geslapen, dus het voelde als midden in de nacht toen ik op stond. Ik ontbeet op Schiphol met mijn moeder bij Starbucks.

Bij de douane ging het gelukkig heel snel, dus ik zat al op tijd in de gate!

Ook het vliegtuig stond al klaar, helemaal ready voor vertrek. Ik vond het wel een beetje spannend. Ik ben niet zo extreem dol op vliegen en dit was de eerste keer dat ik voor zo’n verre afstand in mijn eentje vloog. De keren dat ik alleen vloog waren altijd maar maximaal 2/3 uurtjes. Een beetje zenuwachtig was ik dus wel!

In de lucht is het natuurlijk heel koud en dat kon je zelfs zien aan de raampjes, er zat ijs op!

Eenmaal aangekomen na een lange vlucht, stond Kenny mij natuurlijk op te wachten op het vliegveld. Normaal zijn Kenny en ik twee bleekscheten, maar nu waren we duo penotti! Ik had wat kleur in te halen.

Ik was natuurlijk erg moe van de reis, maar toch gingen we er nog even op uit. We gingen lekker ergens wat eten en drankjes doen. Wat had ik hier zin in na twee weken studeren, cocktails! Ik had ook een passievrucht mojito en dat was echt super lekker. Uiteindelijk ben ik 24 uur wakker geweest en ik heb dan ook heerlijk geslapen.

Vrijdag

Kortenbroekenweer, heerlijk! Dit hempje is van Primark en heb ik al een aantal jaren. Hij komt iedere zomer weer tevoorschijn. Ik had trouwens niet al teveel last van mijn jetlag, wat heel fijn was.

Lekker met de Linda in de zon!

We sliepen in ‘the Mill’ resort, een heel prima hotel naast de Oude Molen.

We gingen natuurlijk ook het eiland goed verkennen, omdat ik maar kort de tijd had om alles te zien. De California Lighthouse is prachtig. Ik ben sowieso dol op vuurtorens, dus die moesten we natuurlijk gaan bekijken.

Ook gingen we langs dit mooie kapeltje, de ‘Alto Vista’ kapel. Midden tussen de prachtige natuur.

Dit soort prachtige plaatjes ga je nog heel wat zien in dit fotodagboek, want ik ben dol op de wilde zee die op de rotsen klettert. Zo mooi!

Waar we gingen lunchen lag dit leuke vissersbootje in het water. Er staat ‘Aruba’ op, dus daar moest ik even een foto van maken.

We deelden deze heerlijke brownietaart, super lekker (en machtig)!

Na de lunch liepen we een rondje door Oranjestad, de hoofdstad van Aruba. Deze foto moest natuurlijk gemaakt worden, als ware toerist.

Ondanks dat ik me goed ingesmeerd had, verbrandde ik toch.. De laatste jaren verbrand ik steeds makkelijker, ondanks factor 50,  zo vervelend!

Ook dit jurkje toverde ik weer tevoorschijn. Ik kocht hem vorig jaar bij Only en vind hem super leuk. De kleur is lekker zomers en het zit heel lekker. De sandaaltjes komen uit Toscane en zijn al jaren favoriet. ’s Avonds gingen we bij een plaatselijk restaurant eten en nog wat drankjes doen met vrienden van Kenny.

Zaterdag

Het was warm (duh), dus ik begon de dag met een verkoelende ijskoffie.

Ook reden we langs de Aloe Vera velden. Aloe Vera is een bekend Arubaans product en ze hebben dus ook een fabriek. De tour door de fabriek hebben we niet gedaan, maar het was leuk de velden even te zien.

Daarna gingen we naar het natuurpark ‘Arikok’ en wauw, wat een prachtig uitzicht hadden we daar! Prachtige blauwe zee, wilde golven en al die rotsen. Ik vind het prachtig!

Als lunch gingen we eten bij ‘Zeerover’, een super populaire zaak, ook bij de locals van Aruba. Hier krijg je de vangst van die dag voorgeschoteld en het is ontzettend lekker. Heel vers dus en je hebt er prachtig uitzicht. Zeker een aanrader! De vangst van de dag was die dag trouwens de Red Snapper, een van mijn favoriete vissen.

In de middag gingen we lekker aan het strand liggen. Hier vlogen heel veel pelikanen die de zee indoken om vis te vangen, heel leuk om te zien. Het water was ook heerlijk warm. Na het strand gingen we richting de Hooiberg, waar we heel mooi uitzicht hadden over heel Aruba. Het was wel een flinke klim, we moesten namelijk 600 treden omhoog!

Na deze klim gingen we even langs het hotel om lekker te douchen. Een andere zomerfavoriet: deze jurk van Primark van twee jaar geleden. Ik vind dat maxijurken me niet geweldig goed staan, maar deze zit zo heerlijk.

We gingen eten bij Casibari, waar we heerlijk buiten zaten met veel sfeervolle lichtjes. Ik maakte hier onder andere kennis met het gerecht ‘gebakken banaan met pindasaus’. Het wordt blijkbaar veel gegeten op Aruba en het leek me een beetje een gekke combinatie, maar het was wel erg lekker. Je eet het trouwens als voorgerecht/borrelhapje.

Zondag

Eerste paasdag! Die begonnen we bij ‘the Dutch Pancake House’, met pannenkoeken dus! Ik had er een met aardbeien, banaan en nutella.

Na het ontbijt/brunch gingen we naar Renaissance Island, ofwel Flamingo Island. We gingen er met een bootje naar toe.

Dit was zo’n bijzondere en leuke ervaring! Ik vind flamingo’s echt prachtige dieren en deze waren super gewend aan toeristen, je kon er dus redelijk dichtbij komen. Natuurlijk blijven het dieren, dus moet je ook hun ruimte respecteren, maar dat geven ze ook duidelijk aan door een geluid te maken, haha! Echt hele mooie elegante dieren. Ik draag hier trouwens mijn badpak van H&M.

Als afsluiter, dit was immers de laatste avond, gingen we eten bij een restaurant op het water. Het uitzicht en de locatie waren prachtig en ook het eten was erg lekker. Hierboven zie je trouwens champagne met mojito, extra bijzonder.

Maandag

Van de laatste dag heb ik alleen deze foto. We reden nog wat rond op het eiland en ploften later neer bij een strandtent om daar nog wat te drinken en te borrelen. Ik vloog uiteindelijk om 19.00, via Curacao, naar Nederland, dus Kenny bracht me rond vijven naar het vliegveld! Daar namen we afscheid en vertrok ik weer op naar het gure Nederland.

Wat een heerlijke (lang) weekend hebben we samen gehad! Ik ben ontzettend blij dat ik Kenny heb kunnen opzoeken en een beetje kennis heb kunnen maken met Aruba. Zoals ze zeggen: Aruba, one happy island. Het is echt prachtig en ik wil er zeker nog een keer naar terug! Zijn jullie wel eens op de Nederlandse Antillen geweest?

Misschien vind je dit ook leuk?

Wat vond je van dit artikel? Laat het weten in een reactie!

11 Reacties op "Levende Loes op Reis – Aruba"

Abonneren op
avatar
Donnadr
Gast

Zo’n mooie foto’s! Het ziet er prachtig uit daar!

Natascha - BeautyOpinie

Wat een fantastische foto’s. Ik ben zelf nog nooit op de Antillen geweest maar als ik dit soort foto’s zie wil ik er zeker nog eens heen! En trouwens, die maxi dress staat je super mooi!

Danielle
Gast

Wat leuk ! Prachtige foto’s.

Romy

Wauw, hoe ontzettend gaaf is het dat je gewoon in Aruba zat de afgelopen week! Dat lijkt me echt een droomplek om eens te zijn, zeker als ik bijvoorbeeld die flamingofoto’s zie. Gaaf trouwens, die maxi-jurk! Hij staat je echt goed!

Rebecca Denise
Gast

Ohhh wat een jaloersmakende foto’s! Die met de flamingo’s staat nog heel hoog op mijn bucketlist hihih. De jurk van Primark van twee jaar geleden staat je ontzettend goed!

Mariel

Mooie foto’s! Die met de flamingo is geweldig!

Joyce - LemonyLifeNL
Gast

Wat een prachtige foto’s!

Nora

Looks great! Seems to be a wonderful landskape with much to see an to enjoy! ;)…….thank you for your impressions! Have a nice sunday and best wishes from schenna hotel 😉 ora